Dankzij onze veelzijdige projecten is geen dag hetzelfde als vormgever bij Rextom. Van het ontwerpen van autoreclame tot beursstands en van interieurontwerp tot gevelreclame. In deze blog vertellen we je over ons variërende ontwerpwerk op het gebied van autoreclame, vrachtwagenreclame en beursstands. Per categorie lichten we een project toe en vertellen we meer over onze werkwijze.
In deze blog:
Ieder ontwerp begint met dezelfde vragen: wat is het essentiële doel van je reclame uiting? Is er een bestaande branding of stramien waar we op voort kunnen borduren, of beginnen we bij nul? Als er een stijl en wens bekend is, kan het creatieve proces beginnen en vertaalt Dick dit in de meest uiteenlopende ontwerpen.
Ontwerpen van autoreclame
Het begint bij het ontwerp met het logo en natuurlijk om wat voor een voertuig het gaat. Na het downloaden van de juiste lijntekening van het voertuig kan het ontwerpen beginnen. Bij het ontwerpen van een auto houden we rekening met de lijnen van de auto en met onderdelen van een auto die niet geplakt kunnen worden. De huisstijl en wensen van de klant worden vertaald naar een aantal ontwerpen waaruit gekozen en gecombineerd kan worden.
Bij dit ontwerp is gekozen voor een gave projectfoto die van zichzelf al veel sfeer uitstraalt. De strakke lijnen van het logo komen terug in de zwarte baan langs de onderzijde en de verticale baan achter het logo.
Ontwerpen van vrachtwagenreclame
Vrachtwagens bieden meer ruimte voor reclame dan auto’s, hier maken we graag optimaal gebruik van. Bijvoorbeeld door gebruik te maken voor opvallende afbeeldingen en grafische elementen die de aandacht trekken. Ook bij vrachtwagenreclame zijn we consistent met de branding van het bedrijf en trekken we de huisstijl door in het ontwerp.
Bij deze vrachtwagenreclame is de oplegger volledig voor zien van fullcolour printfolie. Terugkerend element bij alle Nedcargo opleggers is de omgevallen flap bij het logo aan de zijkant van de trailer. De cabine is gewrapt en voorzien van snijteksten volgens de welbekende huisstijl.
Ontwerpen van beursstands
Eerst gaan we na op welke beurs je staat, wat de afmetingen zijn van je standplaats en wat is het doel van deelname? Als je een specifiek product wilt promoten, zorgen we ervoor dat de beursstand als het ware daar omheen draait. Naast het ontwerp denken we ook mee over het gebruik van materialen en de manier van monteren.
De beursstand van Nifterik draait om hun product: bamboe. Er zijn verschillende elementen en schapjes in de beursstand ontworpen om de bamboe zo goed mogelijk tentoon te stellen.
Wil jij ook een passend ontwerp wat aansluit bij jouw wensen? Het lijkt ons gaaf om voor je aan de slag te gaan. Neem gerust contact op voor de vrijblijvende mogelijkheden!
Ga terug naar het overzicht